Astronomi iFokus

Astronomi

Etikett: övrigt
Läst 2655 ggr
StefanW
0

Planetarium National Geographic

Var inne på classe i sjön och letade efter något helt annat när jag upptäckte denna! Planetarium National Geographic art.nr. 34-8194 för 299;- Är det någon som har testat denna pryl/leksak?

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Tack för upplysningen! Glad Är första gången jag ser denna pryl

medde
0

Vi har en likande hemma, om det nu är en sådan som lyser upp taket eller något med för att kunna se stjärnhimlen. Hm,, Måste in och titta först innan jag svammlar vidare här.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
0

Jo. vad jag har kunnat läsa mig till så skall den projektera bilder i taket och den lilla grå på sidan är en laserpekare så man kan förtydliga mer för de som tittar. Känner spontant att 300;- inte verkar vara så farligt, alltid kan man ha kul och barna gillar det mesta som har med rymden att göra. Var lite nyfiken om någon hade provat!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Jo det är en sådan vi har hemma. Den är lite halv kul faktiskt, jag och tösen brukar lägga oss på golvet och ligga och stirra upp i taket. Då man kan se var allt ligger och även hur det förflyttar sig eftersom jorden rör sig. Nu tycker hon den extra kul då skolan talar om Big Bang och planter. Så visst den är ok tycker vi.

(Men måste få säga att eleverna fick i uppdrag att skriva om planterna, då även Pluto. Vilket inte är en planet i dag.)

nera
0

Verkar som en sån manick måste in i vårat hus nu också, Blir bra frestad. Foten i munnen

StefanW
0

Ja, det blir till att investera i en då Classe i sjön skall öppna en butik här på byn nu till hösten.

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#6 Tror det kommer att bli toppen, denna kedja öppnar visst överallt! Vi har en här med. såklart.

nera
0

Närmaste Classe har vi ca 10 mil härifrån, men det ska det snart bli ändring på. Han öppnar snart i en stad mycket närmare, så då blir det bara 4 mil att åka. Jippi! Glad

Mark
0

Vill ha!!

medde
0

#8 Vilken tur du har då nera!

#9 Jag vet Mark, önska dig en till jul! För det är ju snart och vem vetFlört

nera
0

# 10 Bra idé! Man kanske ska önska sig denna i julklapp Glad

medde
0

Detta kan bli en super julklapp tror jag, så mysigt att lägga sig på golvet med tösa och stirra upp i taket och bara flyta iväg.

nera
0

# 12 Mycker bra idé hör jag! Så får det bli. Låter som en bra och vettig sysselsättning nu i vintermörkret. Glad

medde
0

#13 Du kommer nog inte bli besviken. Det är urmysigt att ligga på golvet och titta upp i taket och ha en härlig pratstund med dotter om  allt vackert där uppe.

medde
0

Måste flika in med att BR leksaker har något liknande har jag för mig. Kan vara värt att kolla upp.

nera
0

# 15 Det ska vi göra

[Henke29]
0

Hmm den där saken var ju intresant Skrattande
Oh 300kr är inte så farlit skulle ja tro..

Henke

medde
0

Jag kan kolla med BR Leksaker i morg, bör ca 5 min från en BR

nera
0

Idag har jag och sonen varit på BR och frågat efter denna mojäng, men den hade utgått för ca 2 år sedan Obestämd Så vi gick bet. Men vi får söka vidare på Classe O. Skrattande

medde
0

Men jag är så gott som säker på att den finns kvar här i  områderna runt sthlm, ska kolla med en kopis som jobbar på BR

nera
0

Ja här uppe i obygden så var det urplockat tyvärr sedan urminnes tider.

Men hos dig i storstan så finns det nog.

medde
0

Om jag hittar en, och den är ok! Ska jag ev köpa den då??

nera
0

Ja gärna, om den inte är allt för dyr så. ! Jag kan sätta över pengar åt dig för den, och till frakten också isåfall. Vi kan höras av om detta.

medde
0

#23 Jag kollar och återkommer till dig om detta

Tom
0

Så lustigt, Jag hittade planetariumet rabatterat för 99 kr på Clas Ohlson och tänkte att jag skulle hitta lite mer info om det innan jag köper. Självklart hamnar man på iFokus! :-)

För 99 kronor borde det vara ett bra köp. Jag köper!

Tom

---------------------------

värd för Hemmet ifokus

medde
0

#25 Tom! Det var verkligen kul att se dig här. Tänk så litet det vara ibland, att du hamnar åter till iFokus sidorna. Men toppen även att veta det är ute på rea nu. Kanske fler slår till.

nera
0

# 25 Såklart du ska köpa det Tom!  GladJa vad roligt att planetariet sjunkit  i pris.

Välkommen hit förresten.

Tom
0

Tack!  :-)