Astronomi hur mycket tid?
Hur mycket tid tar ni till detta ämne? Lite nyfiken hur mycket tid ni igentligen till tar er till för att läsa eller är ute på nätet och läser. Just där är väl frågan. Vad är det ni läser om? Rymden/universum eller är det om rymdafarten? Kanske även om det finns andra boplatser i andra galaxer.
Vore så kul at veta vad som just intresserar er. ämnet är ju så oändligt stort, så även min nyfikenhet.
Kanske ingen tid alls, bara kul att vara härinne och läsa och prata en stund. Kul at veta det med:-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag ska erkänna att jag spenderar nog den mesta tiden inne på Nasas hemsida och tittar på alla deras fina härliga bilder de sätter in där.
Men visst tar jag mig tid och läser i de flesta länkar som läggs ut här. Vissa får man gå tillbaka till och läsa flera ggr. Många är ju på engelska också och då tar det lite längre tid.
Annars så är denna sajt en bra sajt att gagga runt på och fördriva tiden med lite - om man så vill också 
NASA sidor är ett måste för mig.
Samma här! har blivt beroende…
#3 Mycket här med. Men måste säga att jag tillbringar mer tid i böcker då jag vill läsa om rymd och stjärnor, än att läsa på nätet. Där imot då det gäller rymdfarten så blir det nätet.
Ja har som ung alltid varit intresrad av rymden.
Man byggde rymdlego när man var ung..
Och sen drömde sig bort..
Sen har licksom det intresset funnits i mig hela tiden.
Tycker om just de här med Rymdfärjer mm.
Sen även kul att få ta del av all fakta om våra planeter i solsystemet.
Men även det som vi börjar se nu med dom nya teleskopen att de finns ännu mera planeter och stjärnor..
Tyvärr har ja inte så mycke rymdböcker än.
Men de kommer framöver..
Internet finns ju det mesta man kan tänka sig behöva veta..
Men bra böcker skulle va roligit att ha också.
Ojj nu blev detta lite långt kanske.
Men de var lite av mig..
Henke
#5 Inte alls långt. mycket trevligt inlägg Henke!
Tack medde 
#7 Nöjet var helt från min sida Henke!
Instämmer med medde. Mycket intressant du delar med dig av Henke. 
Jag har också sedan jag var liten, varit fascinerad av rymden. vet inte hur många ggr jag stått och tittat upp mot stjärnhimlen i mörkret, så jag har fått nackspärr.
Gör så fortfarande.
Va bra 
Tänk dom varma fina sommar kvällarna. Då har tösa och jag lagt oss i gräset. Sen tittar vi bara upp och njuter av det vackra vi ser. Ingen nackspärr där inte!
Smart medde - att ligga ner på backen. Det kanske jag med ska ta och testa nästa gång. Fast på vintern så är det lite för kallt för det förstås, men man kan ju alltid ta fram en baden-baden kanske och ligga i då.
#12< Har ingen Baden Baden. Men kan säga att gräsmattan är ljuvlig att ligga på och titta rakt upp, men en sak måste man göra. Glömma fästingarna!!!!

Jag önskar bara fästingarna kunde glömma mig också!
Annars går mina astronomistudier lite på sparlåga på sommaren. Ljusa varma härliga kvällar kan man ha andra saker för sig… Mitt största intresse hänger (ang astronomi alltså!) ihop med rymden, stjärnhimlen, solsystemet. Kemi och fysik i anslutning till astronomi osv. Vetenskapligt precis vet jag inte, men nåt ditåt. Själva rymdfärderna - ja, OK, men mest för att man får reda på nya fakta, bilder osv (Hubble t ex). Flygningarna i sig ser jag mest som ett medel att få veta mer. Sitter sällan klistrad (som medde m fl) vid datorn och följer take off och landningar, (även om det är spännande, det medges!)
Badenbaden är ett bra astronomiskt hjälpmedel - nästan garanterat fästingfritt!
# 14 Gillade din kommentar helskarpt där Mark: Badenbaden är ett bra astronomiskt hjälpmedel
Det ska jag absolut ha i åtanke 
Astronomin tar inte särskilt mycket tid, det är när jag och en polare är ute och nattvandrar på sommaren och hösten.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Vilka härliga fina inlägg det vart i tråden, mycket kul läsning:-)
Men jag erkänner att jag sitter som klistrad då en färja är ute. Då går datorn nästan dygnet runt. Då dom sover vilar datan, sen är det full gång igen. Missar inte Wake up call, då musiken spelar upp för dom. Men då min dotter lägger in en klagoanmälan:-) Då brukar jag stänga av…
Javisst är det roligt att se var vi har våra astronomiska hjärtan någonstans. Det här blev verkligen en trevlig tråd håller jag med om.
Hoppas fler vill vara med och dela med sig häri. 

Det håller jag med dig om nera. Så kul att höra att det finns ett astronomi hjärta i oss alla här.

Det är väl här jag läser det mesta om astronomi. Händer att jag kanske letar efter nåt på google om jag hört/sett en nyhet om kometer eller nån ny upptäckt. Händer också att jag läser i Illustrerad Vetenskap i skolan. :)
#20 Men det verkar räcka för dig, du är ju inte helt tapat i ämnet. Ser dig som väldigt duktig Buuc

#21 Nämen tack medde. :)
#22 Sant var det med:-)