Astronomi iFokus

Astronomi

Etiketterrymdenuniversum
Läst 1093 ggr
Theon
0

Fler jordklot?

Har ni sett den här artikeln?

http://st.nu/start/timra/1.999876

nera
0

Hej Theon och välkommen hit till sajten Glad

Det var en intressant läsning du hade i länken. Och visst är det skrämmande om jorden håller på att bli överbefolkad så att resurserna inte räcker till. Huvva…

Men å andra sidan, så är resurserna helt snedfördelade också kan jag tycka. Vi borde ta och tänka om lite i vad det är som vi verkligen "behöver" som sagt.

leo-
0

Det var inte oväntat att läsa. det var tvunget att komma så som vi håller på.

Människan är den värsta farsoten som drabbat denna jord och det kommer förmodligen inte att sluta förrän antingen jorden eller människan går under.

Svaret på artikeln som någon hade skrivit, snacka om att försöka skjuta ifrån sig problemet med kommentaren blir vi fler och intellegentare människor så löser dom det, men det kommer inte att hända om det inte sker något konstigt, evolutionen arbetar för långsamt

medde
0

#2 Låter väldigt redig svar. Kan nog bara hålla med i det du skriver. Fast jag inte varit inne på länken och läst, Kilar dit nu.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
0

Jag är ingen domedagsprofet .trädkramare eller nån som hatar mänskligheten

Men som alla andra ser man ju tecknen och dom blir ju bara tydligare och tydligare för varje år som går. Men vi bara blundar och gräver djupare och skitar ner mer och mer.

Ibland så tycker jag (så är det just nu ) att det skulle sitta fint med nåt liknande digerdöden eller ett världsomspännande krig eller en kometträff som utrotade dinosaurierna

som gav jorden ett par hundra år att återhämta sig på

så nu är det slut på negativiteten för denna gången

medde
0

Ska vi få få fram det posetiva nu dåFlört

leo-
0

Ja varför inte

Det är fortfarande väldigt fint härnere i skåne lite varmt just nu men iallafall.

och det finns fortfarande tid att åka till t e x Amazonas innan det försvinner nåt jag velat göra länge

så om man blundar för det svarta och tittar efter så är det fortfarande en liten fin boll vi bor på

GladGlad

medde
0

#6 Vädret har varit vackert här i Sthlm också. Visst är det en underbar boll vi bor på. Men som du sade vi behöver vara med rädd om den. Innan mycket kommer att försvinna från den. Vilket är verkligen hemskt fel, och felet ligger ju hos oss människor. Men nu skulle vi vara posetiva.

Underbar dag här i sthlm! Hur mår Ricky? Det var väl rätt namn…

leo-
0

Jodå just nu sover han efter sin lek/tiggeri runda och ligger väl och väntar på att jag ska skramla med kopplet för att gå och hämta posten

det innebär en runda i skogen i avverkningsmaskinernas spår (dom bara rensade)

Han klättrande,grävande.luktande och jag försöker undvika björnbären

så han mår väl ganska bra

nera
0

# 4 leo, varför just digerdöden? Vi har ju en analkande pandemi på gång med namnet svinpest -  så det ordnar sig nog ska du se Flört

Nä, nu var jag elak, men kunde inte låta bli. Jag tror faktiskt också att naturen har sin "gång" på det viset. Så fort vi utrotar en sjukdom, så dyker en ny upp. Det bara fungerar så. Annars blir vi för många.

medde
0

#8 Kan man få se en bild på Ricky?

#9 Huja mig hemska tanke

leo-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Born free

med koppel i början men inte sen han följer som en hund

http://s215.photobucket.com/albums/cc289/nils51/Ricky/

som svar på hur han mår, dagens promenad

medde
0

Men oj! Vad kul att få se en film på din kille. Vad läcker han är.

Nu till lite löjliga frågor om jag får: Är dom lätta att få tama? Håller du han i bur hemme eller lös, sabbar han i hemmet om han är lös eller?  Hur gamla blir dom ca? Vad äter dom?

Hoppas du inte tycker det är dumma frågor, men jag kan inget spec alls om iller. Det ända jag vet är dom är ganska söta och kan bitas hårt.

leo-
0

1 tama är väl inte så svårt men att få dom att lyda är mycket svårare dom är väldigt personliga

brukar säga att en hund gör vad du säger till den , En katt skiter i dig och en iller utmanar dig för att den kan

2 han är lös, han förstör inte nåt men flyttar gärna på saker som inte står där dom ska enligt honom. så man måste illermöblera med bla inget intill väggar och se till att dom inte kommer i blomkrukor

3 optimalt 12-13 men mer vanligt 7-8

5 och han äter illermat typ kattmat men anpassat för iller (framför allt torrfoder) man kan ge dom kött och liknande om man vill men Ricky vägrar äta det

Ricky biter när vi leker men det är mitt val att han får göra det och det roliga är att han vet exakt hur hårt han kan bita.

Brukar när jag ska leka riktigt tufft med honom ta på mig en skinnhandske för att han ska kunna bitas hur hårt han vill och då biter han så att det känns ordentligt men tar jag av mig den så i princip bara markerar han och släpper direkt

medde
0

Tack Leo.

Nu vet jag lite mer, då jag vissta inget. Bara  hur dom såg ut kan man säga.

Det låter som en kul kamrat, men dock en som både kräver kunskap och tålamod av sin ägare. samt en lite smula mod.

Tack så jättemycket för ditt fina och bra svar, mycket kul att få läsa om iller och även Ricky!