Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 1189 ggr
medde
0

Ot/Snackis tråd

Öppnar en ny snackis tråd, då jag och ett par till ofta halkar ur från ämnen som finns i trådarna. Ingen nämd ingen klämt.

Men välkommen in och prata om ditt och dattt i denna tråd.

Ämnet är helt fritt och så gott som ordet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Henke!!nera Är ni här nu??

nera
0

Åhhh yeah!! I`m here Skrattande

Skrev just i andra tråden om vem av oss som kommer att spåra ur först i trådarna. Kan det vara jag eller…? Obestämd

[Henke29]
0

Ja va bra att du startade denna tråd igen Tungan ute
Vi är ju proffs på att bort många trådar hehe

medde
0

nera. Hmmm vet inte inteOskyldig

Proffs var det rätta ordet

[Henke29]
0

Proffs var det ja Skrattande

nera
0

Jag återkommer strax. Ska bara hjälpa sonen en snabbis.

medde
0

Kolla Henke!! nera smiter en stund. det gillar vi inte va?

[Henke29]
0

Gör så nera.
Du är välkommen tillbaks sen Skrattande

[Henke29]
0

Låt henne får gå en runda Skrattande
Då kan vi ju prata ostört eller Flört

medde
0

Ok! då kör vi då.

Vad ska vi tassla om då?

[Henke29]
0

Öhh börja du medde Skrattande

Hur mår din dotter föresten är hon piggare nu ??

medde
0

Piggare ja! Far som en raket stundtals. Men magen är urdålig

[Henke29]
0

Okej!
Men de kommer ju ta lite tid innan den blir bra igen…

Jaha va händer i veckan för din del då ??
Här är de mest jobb nu..

medde
0

Tösa har skolpjäs på onsdag i skolan, synd du inte bodde här. Då skulle jag be dig följa med att se..

Sen är det ju husbygget och allt på gården här, så då arbetsdagen slut.. Njuter man bara av tysnaden

[Henke29]
0

Ja de hadde vatt kul att se men tyvärr bor man ju inte i stora staden Gråter
Ja de måste vara en bra ljudnivå på de där bygget hoss dig ??

Henke

nera
0

Jaha, tissla och tassal på ni bara utan mig…hmm….Tungan uteCool

Närå, skämtar med er lite aprillo bara. Klart ni två ska få tala ostört med varann. Hi-hi. ( Man är väl inte helt tappad bakom vagnen)

* fniss*

Medde- har du sett bilderna som Henke satt in på Tella och gänget i gårdagens godmorgontråd? De är bara för härliga Skrattande

[Henke29]
0

Kul att du gillade bilderna nera Skrattande
Dom blev helt okej för att vara amatörfoto…

nera
0

Förresten- roligt att tösen din kryat på sig medde!

Henke -hur gick det med inventeringen idag som du tyckte var jobbig?

nera
0

Nu postade vi exakt samtidigt Henke Glad

[Henke29]
0

Haha vi gjorde ju det..
Nja de går framåt men ack så tråkigit det är..

medde
0

Om du bara visste Henke! Imitt hus renoverar dom balkongerna, sen på den "gamla" parkeringen bygger dom ett punkthus på 7 våningar, plus 2 våningsgarage. Stambyte i huset bakom oss, så dom kommer hit under augusti. Plus 2 fristående tvättstugor. så det är att bo på en arbetsplats.

Men dock en massa män runt i området….Men det överväger inte det jobbiga runt om allt här där jag bor.

nera
0

Har du sett vad jag skrev nyss medde, lite längre opp?

[Henke29]
0

Okej!
Nej sånt där måste vara jobbigit.
Ni är välkomna till Småland och det lungna lantlivet de behöver ni kanske nu Skrattande

medde
0

#22 Näe ska kolla efter jag postat detta inlägg.

medde
0

Nera!! Tösa bättre, men nu måste jag över och titta på Tella gumman. Kommer tillbaka strax i tråden här

[Henke29]
0

Gör så medde Skrattande

medde
0

Så vackra bilder att jag är lyrisk över dom, måste ha en ciggaret och coa av en stund.

Återkommer om 5 min

[Henke29]
0

Gör så medde Skrattande
Vi hörs om 5min

[Henke29]
0

Gör så medde Skrattande
Vi hörs om 5min

nera
0

Hi hi! Henke, medde fick dåndimpen av dina vackra bilder. Flört Ja, du slår verkligen alla rekord med dina fina hästbilder Henke. jag kan titta på dessa vackra goa hästar hur länge som helst. Hoppas man har vägarna förbi nångång, så man kan få se dem "live".

[Henke29]
0

Ja bara skrik till nera om ni har vägarna förbi.
Ska till Funäsdalen nu i sommar de ska bli kul Skrattande

nera
0

Det vet du Henke. Hör du ett gallskrik någongång, så är det bara jag som efterlyser dig och hästarna..he-he..Tungan ute

I Funäsdalen har jag varit. Där har min gubbe lite släkt. Är vackert däruppe i krokarna också

[Henke29]
0

Okej då får vi höra om de hörs framöver nera Skrattande
Ja absolut.
De är 2 ggr vi ska dit nu.
Älskar det stället.
Hoppas de bara finns bra fiskevatten nu också..

medde
0

Fiska är verkligen kul, då hänger jag med,,,,

Nu ska jag bara lägga mina ormar i matlådan, så dom kan äta. 2 min till

Visst fick jag dåndimpen, det stämmer..

[Henke29]
0

Fiske är hur roligit som helst medde Skrattande
Du får gärna följa med..

Henke

nera
0

Du får lova att ta mycket fina kort däruppifrån Henke när du ska dit. Har för mig att du la ut en så fin naturbildstråd förut, som var uppifrån. Hade du varit och fiskat då tror jag? Minns inte, men bilden minns jag som du visade. Har för mig att det var lite fjäll i bakgrunden.

Kanske ska leta på den var den var. Eller minns du det?

nera
0

Kan skryta med att både jag min son har sett "live" hur det går till när medde matat sina ormar i deras "matlåda"! Det var grejer det. En verklig upplevelse för en ormfegis som mig. Flört

[Henke29]
0

Då var vi vid Lima de ligger några mil innan Sälen Skrattande
Ett fint ställe det med..

Självklart kommer ja ta massor med kort de lovar jag..

Henke

medde
0

Inte jag, men Henke leta nu!

nera
0

Jag kan ju inte kommentera i din musiktråd Henke, så jag skriver här.

Den sista låten var det verkligen klös i Förvånad

nera
0

Nu loggar jag ut för ett tag. Ska kika på  hockey VM med familjen en stund nu, få se hur det går för Sverige. Kikar in lite senare ikväll.

Kram på er så länge och tack för en underhållande tråd Skrattande

[Henke29]
0

Hehe den gillar ja verkligen Skrattande

Men nu kommer nått för er tjejer..

Henke

medde
0

Nu har jag matat min aormar, nu väntar hunden och tösa ska i säng. Utloggnings tid för mig med, men först ska jag förbi musiktråden.!

God natt på er.

Hoppas vi ses i morg samma tid, samma kanal.

[Henke29]
0

Jepp gonatt på er.
Tyvärr kan ja inte va här imorgonkväll.
Ska till en kompis då..
Ha en fortsatt skön kväll nu..
Ta hand om er..

Henke

medde
0

Vi höres kanske i övermorgon Henke! Kommer i efter tösa pjäs i  skolan. Ta väl hand om dig Henke!

[Henke29]
0

Jepp övermorgon kan vi ses igen..
Tack medde de ska jag göra Skrattande

Henke

medde
0

Tryggt att höra.

nera
0

Bon Jovi är toppen tycker jag! Glad

Snälla Henke, kan du sätta in denna i musiktråden åt mig? ( Det funkar fortf inte för mig)

Keep the faith

Tack igen på förhand Kyss

medde
0

nera mycket konstigt att det inte funkar för dig. Vad kan detta bero på?

#48 Den är bra den

nera
0

Tack för hjälpen Henke! Glad

# 49 Vet inte medde, men det fungerar bara inte för mig att posta nåt i trådar med tubisar i tyvärr. Vet ej varför…Obestämd

medde
0

#50 Jag har rent ut sagt ingen aning om varför, men der verkar vara ett känt problem.  Så det kommer nog att fixas en dag

Farwuq
0

Va! Ingen här?

Förvånad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

#52 Jag har inte orkat varit här. tösa magsjuk under helhelgen, och sedan skickade hon över det till mig med express fart. Så jag har legat och rent ut sagt spytt hela dygnet. Nu samlar jag kraft för återkomma med full styrka.

nera
0

Nu är jag här Glad

nera
0

Jag håller på att bli tokig på vårat bredband!!  Rynkar på näsan Det lever sitt eget lilla liv alltså. Bara tur att jag kommer in här ikväll. Annars så har internet slagit ur precis hela tiden då jag försökt kommit in.

Nu har det ju varit helg också och det har jäklats sedan i torsdags kväll. Så typiskt så. Jag har defragmenterat hårddisken som leo sa förslagsvis, men det hjälpte föga. Jag vet att våran leverantör har haft driftstörningar till och från under hela vintern, så nu har vi tröttnat. Vi kommer att byta bolag!! Tungan ute

Kram på er alla från en sur nera…Oskyldig

Hoppas ni har det bättre med era internet.

leo-
0

Det kan bara bli bättre med bredbandet om ni byter. själv har jag telia och det har fungerat klanderfritt i många år (det kostar kanske lite mer men det är det värt)

En jag känner genom spelandet hade ett fungerande nät men när han loggade in på nån europeisk site för att spela så hade han väldigt höga värden 170. mitt har alltid legat på 35.hans nät  funkade klanderfritt men det gick långsamt vilket innebar att han inte hann med i spelen

Efter mycket om och men gjorde han med hjälp av andra i clanen en spårning och då visade det sig att han blev kopplad via en server i USA och tillbaka igen???

numera har han bytt leverantör och har normal ping som värdet kallas

medde
0

#56 Vilka turer. Bra råd du kommer med, även för oss andra.

Har själv Com Hem har varit helt ok,men nu den senaste tiden tycker jag det händer någon stup i ett med både tv och bredbandet

leo-
0

förresten ni vet väl att  om man tar dom där erbjudandena om tv och bredband över nätet så tar tv:n väldigt mycket bandbredd och det kan innebära att datorn känns slö

men det är ju ett val som var och en får ta. iochmed att jag ibland spelar över nätet så kommer jag aldrig att välja ovanstående alternativ

Det kan nog funka om man spela WOW som inte är så beroende av snabba rörelser och reaktion som COD är

Ska kolla för skojs skull om jag hittar spårningsprogrammet

Usch blev rent nervös ´Nu har jag kapat en tråd igen med mitt svammel ´men vid en koll såg jag att det är snackistråden så det är bara att svamla på

Tungan ute

medde
0

#58 Gör det åter väldigt intressant.

Jag hörde mig för om det mobila bredbandet på Com Hem. Dom har det nu, men där var det att man var tvungen att binda sig på 12 mån, Men inte nog med det. Då man tecknade det så var man tvungen att binda sig även på bredbandet hemma i 12 mån. Annars ingen mobilt breband från dom. Det känns fel tycker jag. Men på det sättet tar dom även bort en kund hos dom.

Så jag tänker teckna det mobila hos någon annan. Bara för jag ville ha det mobila ska jag väl inte behöva binda mitt bredband hemma i 1 2mån!

nera
0

Tack för allt du delat med dig av leo Glad

Har snackat med våran internetleverantör idag, och de skulle kolla upp saken. Men de trodde inte att det var något fel från deras sida. De påpekade att vi skulle kolla upp vårat modem, för om modemet är för gammalt, så kan det störa uppkopplingen mot internet. Vårat modem börjar bli lite till åren kommen så kanske kan det vara det som är problemet? Får se framöver nu då.

Vi hade Telia förut, men gubben har hållit på att byta bolag i tid och otid. Kanske byter vi tillbaka? Vi har i a f inte tv:n på samma som modemet heller, bara telefonen. ( Intressant att du berättade om det leo)

Nåväl. Man får vara glad så länge man kan vara inne här och skriva, för rätt var det är så slås man ut… Men nu vet ni varför ifall att jag lyser med min frånvaro emellanåt.

medde
0

Leo! Du behöver inte vara orolig för trådkapning. Det är min och neras speciallitet att göra. därav vi nu har denna. För ni andra ska slippa neras och mina trådkapningarFlört

nera
0

Hi hi, ja det är bara att "kapa på" leo Glad Välkommen in i gänget

Vi är experter på trådkapning här, jag och meddeFlört

Leffe
0

Jag är helnöjd med Comhem teve, bredband och telefoni

medde
0

#63 Visst dom är bra , men lite strul har det varit en tid nu, det känner du till Leffe att jag haft.