Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 1048 ggr
leo-
0

sommarvals

Tyckte att denna passar just nu med 26+ 

sommarvals

Ha det så skoj i värmen Glad

Det är t o m för varnt för att köra cykelSkrikandes

EvaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sjunger med

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
0

Jag också men utan bild i inläget

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Håller med dig leo att det är på tok för varmt just nu att åka hoj Skrikandes

medde
0

För varmtFörvånad för hojFörvånad

nera
0

Ja, nu undrar jag om jag och leo syftar på samma sorts hoj? Han kanske menar vanlig hederlig trampcykel, men jag syftade på MC. Inget skoj att ha varma tjocka Gore - Tex kläder på sig en sådan här varm dag.

Men en vanlig tramphoj är väl OK?Flört

leo-
0

Jag pratade om motorcykel

det går väl an att ligga och köra för då känns fartvinden lite kallare men när man stannar vid ett rödljus eller kör inne i nån stad så tar det inte lång tid förrens man kokar. Även jag har goretex som andas numer men har fortfarande mina gamla skinnkläder hängande här och det är snyggt med skinn men rena döden i temperaturer som det har varit idag Min yttertempmätare sa 28grader i eftermiddags

Det skönaste jag gjort när det gäller mc körning var när vi var på Öland för många år sedan och jag och en kompis hyrde varsin Honda 400 och en pripps blå sommarkväll körde vi in till Kalmar över bron i 140-150 med långärmad tröja shorts och utan hjälm.Vansinnigt men hur skönt som helst (och jag var bara 18 år gammal och oövervinnlig)

Nu kör jag inte en meter utan full stridsmundering

nera
0

# 6 Jo, det ante mig nästan att du syftade på MC. Men jag ville fråga för säkerhets skull bara.

Ja, när man var ung ja. Då tänkte man inte längre än näsan räckte. Jag gjorde en liknande grej också fast på Kreta i min ungdoms dagar. Fulla skaft på en hyrd 125:a dock med vinden i håret- utan hjälm och bara tunna byxor och skjorta.

Skulle aldrig falla mig in att göra dess likt idag. Man måste haft änglavakt eller nåt liknande…Förvånad

leo-
0

Det var egentligen inte så farligt om man tänker efter man höll ju båda hjulen på backen hela tiden.

Idag körs det än på fram och än på bakhjulet och cyklarna är väldigt mycket snabbare.

Jag bor ett par km från den omtvistande Sjöborakan (iallafall härnere) en flygraka där folk ses varje onsdag hela sommaren (alla utom jag)

Och väldigt många passerar här utanför när dom ska dit. och när det kommer ett gäng (oftast unga grabbar) med racer japanare så hör man hur dom svänger in på vägen 5 km bort och bara accelererar och kör ikapp härutanför. Och på rakan ska det visas upp att dom kan köra enhjuling

medde
0

Dessa Mc tokar här. Sitter och ler här framför databurken.

Tack vet jag bilen med torbo och en god sval AC

leo-
0

Fläkt på tanken och kylskåp på pakethållaren så är det löst Cool

nera
0

AC ja…hmpf…Obestämd Våran AC krånglar igen för tredje sommaren i rad! Nu kostar vi inte på den mer. Får bli en ny bil istället.

leo-
0

kör öppna fönster och taklucka och kromad armbåge istället Cool

men skinnet i stolarna kan vara lite varmt Obestämd

ni får ordna en tidig originalamerikansk ac istället

Det var en burk med fläkt (lyxmodellen) som man vevade ner sidofönstret och klämde med rutan och i burken utanför fyllde man is Cool

medde
0

#11 Då får n väl börja med KD i stället (KD= korsdrag)

Kromad armbåge känner man igen, På mina ungdomsdagar Flörthade jag en Pontiac, Mycket bus och lek!

Farwuq
0

Kanske lite överdrivet.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leo-
0

Jag tycker att den är helt perfekt

Eftersom vi har väldigt mycket skog omkring husen så är det rent ut sagt Sk*t varmt eftersom det är nästan helt vindstilla. och då trivs odjuren vi har alla dom han beskriver , Närmaste stranden är en insjö väldigt vacker och fin att bada i men väldigt mycket barnfamiljer och äldre som håller igång

och tillslut man blir bara röd av solen

Det positiva är att man blir på bättre humör av ljuset,grönskan och djuren och tjärlukt gillar jag

nä så det är perfekt i mina ögon iallafall Cool

Farwuq
0

Jo vi behöver sommar, av och till.

medde
0

Men nu har dom ju lovat regn och rusk över Sthlm i morgon och fram över ett par dagar….

Farwuq
0

Stockholm ligger minst 60 mil norröver, undras vad som händer här i djupa södern?

medde
0

Ni får väl bergis sol och kan njuta av dagen, och vi i huvudstaden går omkring med blöta fötter….

leo-
0

då kommer nästa irritationsmoment

då växer ju den j***a gräsmattan och måste klippas annars snackar ju grannarna Skrikandes

En liten tanke

Nästan alla vill ut från stan för att komma nära naturen för att den är fin.

Men det ska vara enligt våra premisser ,Gräset är inte fint om det är 10 cm långt Obestämd

det finns väl inget vackrare än en riktig vildvuxen sommaräng

Hade jag varit med i Robinson så hade jag nog stannat där på ön och käkat ödlor när det var slut. Gillar orörd natur

Farwuq
0

Jo en gräsmatta ska vara mjuk att ligga på.

leo-
0

Så nu slipper ni mig ett tag för nu ska jag kolla Schreck på 4:an

en riktig hjälteGlad

medde
0

#22 Den vill jag nog se på med dottern. Ses:-)

nera
0

# 12 Tack för tipset leo. Den ska jag förslå till gubben Glad