Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1051 ggr
leo-
6/2/09, 5:53 AM

godmorgon

Efter ännu en sömnlös natt är kl 0345 och det är snart helt ljust ute. Älvorna har börjat försvinna och det enda som låter är Koltrastens vackra men ensamma sång.

(men den d*****en sitter på min TV antenn och gör så att det är störningar)

Det kommer enligt nyheterna bli en vacker morgon/förmiddag här i södra sverige men tackochlov inte lika varm som dom föregående dagarna och sedan ett välbehövligt regn i eftermiddag

Ha en bra dag och sköt om er

Annons:
Farwuq
6/2/09, 9:19 AM
#1

God morgon, god morgon, allt är frid och fröjd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 10:46 AM
#2

God morgon.

Från ett regnet Sthlm, Vi har nu grått och mulet väder, vilket ska bestå ett par dagar nu.

Hoppas ni alla får en fin dag. samt att vi kanske ses under dag/kvällen.

Grattis till dagen namn Rutger- Roger

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
6/2/09, 12:38 PM
#3

Ännu har Skåne sol.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 12:44 PM
#4

Så bra ni har det där borta…….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
6/2/09, 12:46 PM
#5

Där borta?

Förvånad

Jag är inte "borta".

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 12:49 PM
#6

Fö rmig är det" Där borta" Långt från den kunliga huvudstaden, samt en helt annan värld att komma till, då man lämnar Sthlm. Men älskar erat landskap. Så vackert:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
6/2/09, 12:53 PM
#7

För oss i Skåne så är Stockholm "ockupanternas näste", som ligger lååångt uppe i norr och förr oss är det som en annan värld.

…tänk så (o)lika vi ser på saker och ting.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 1:16 PM
#8

Ockupanternas näste? Jag ser mig inte som någon ockupant på något sätt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
6/2/09, 1:21 PM
#9

god dag igen

Har bott totalt två veckor av mitt liv i den staden.

Den ena gången körde jag och en kompis MC upp och kom fram till att det kvittar hur man kör i centrum man kommer alltid till Norrtull Skrikandes

Den andra gången bodde jag i Kungsängen och det är enda gången nånsin jag varit beväpnad nästan hela tiden Flört

nä så den staden får vara för mig (och dom flesta andra oxå för den delen) tacka vet jag dom oändliga gula rapsfälten (luktar speciellt men gott på nåt sätt när man kör cykel förbi)

medde
6/2/09, 1:26 PM
#10

Nortull är ett perfekt mötesplats:-) Som du sade: Alla kommer dit.

Kungsängen tillhör inte Sthlm utan storstockholm egen komun. Jag skulle inte vilja bo där med. Där jag bor finns det skog i massor om jag tittar ut från min balkong ser jag en sjö och skog!!!!

Men som jag sagt, tur att vi alla är olika. Gillar att kunna välja snabbt betong eller gräs under mina fötter. Och det gör jag på ca 5min, så har jag precis vad jag vill under dom.

Men till saken är att jag inte är Sthlmare i botten. invandrare från kossorna land

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
6/2/09, 1:34 PM
#11

När vi bodde på Kunsängen så var vi en hel del i gamla stan och festade och ingen av oss hade sett så mycket (konstigt) folk Förvånad

Det är möjligt att vi hamnade på ´fel´ ställen men iallafall

Det enda jag gillade med stan var tunnelbanan för man kunde ta sig dit man ville snabbt och hyfsat enkelt och i vårt fall gratis (väldigt viktigt)

medde
6/2/09, 1:39 PM
#12

#11 Gratis? Hmm hur?

Gamla stan är ju en träffpunkt just för alla typer av människor. Finns både trevliga och bra ställen att vaara på Shlm är ett stort och trevlig område, alla ställen har sina fläckar. även solen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
6/2/09, 1:52 PM
#13

Vi var där på uppdrag av ett företag som heter försvarsmakten och när jag låg inne så fick dom som behövde gratis busskort som gällde i hela Sverige och faktist så kunde man fuska kom vi fram till det var bara att visa militärleget med en röd klisterlapp på rätt ställe

Det var även därför jag sprang runt tungt beväpnad mesta tiden vi var där för att vakta Kungens hus Glad

Så jag var en av dom som står och vrålar I gevär på slottet varje dag Cool 

och då körde man i skift så man var fri nån dag och stod vakt nån dag Cool

Annons:
medde
6/2/09, 2:13 PM
#14

#13 Om det vet jag halvmycketFlört Har en bror som varit yrkesmlitär i många år i Svea livgarde.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/2/09, 2:23 PM
#15

Goddagens från ett regnigt och grått dalarna igen.

Intressant diskusion ni har här idag om landskapen och städer. Glad Jag tycker nog att de flesta landskap i vårat avlånga land har sin tjusning. Men jag är inte så förtjust i storstäder överhuvudtaget. Är nog  mera en riktig "lantis". trivs bäst på landet. Men visst är det kul att besöka större städer ibland, men ack så skönt att få komma hem igen till glesbygden. Flört

Önskar er all en fortsatt bra tisdag

medde
6/2/09, 2:39 PM
#16

Jag tycker som  du nera. allt har sin tjusning. Men blir lite brydd då jag känner att vi här upp skulle leva på "gamla meriter" dom är gamla och nu är det en ny generation. Det menas nya nya friska tag i livet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/2/09, 2:46 PM
#17

# 16 Visst har du rätt i det medde.

Kan berätta om en gång då jag var på semester uppe i norra Danmark för långt över 20 år sedan, så träffade vi på ett par tyskar. Och de var 100% övertygade om att vi hade isbjörnar på gatorna när vi berättade var vi kom ifrån Obestämd En del är bra på att gissa….

Våran kungliga huvudstad har en mycket spännande och intressant historia. Skickar med en länk som kanske kan vara inressant att läsa. Eftersom jag håller på lite med släktforskning för egen del, så ramlar man över mycket intressant läsning. Jag tyckte själv att kartorna i denna länk över Gamla stan var spännande. De visar hur det såg ut ända ner till 1100 talet och fram till nutid. Klicka på årtalen och se hur det växt där på ön.

Gamla Stan

medde
6/2/09, 2:51 PM
#18

Det med isbjörar tror jag finns spridd i många länder, då när jag bodde på Cypern frågade en gamal söt kvinna mig just detta:  var jobbig med just isbjörnarna ute, var dom ingen fara för oss då vi gick utSkrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/2/09, 2:53 PM
#19

Kan tro det medde. Det där väl en vandrande sägen på hela jordklotet Obestämd

medde
6/2/09, 2:55 PM
#20

Verkar så. Men det är ett djur av två jag fruktar. Då dom endast ser människan som en god mumsbit!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
6/2/09, 2:57 PM
#21

#10

Kossornas land?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 3:00 PM
#22

#21 Exakt kossornas land:-) Helt rätt. Eller även kossornas paradis i vårat lilla avlånga land.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
6/2/09, 3:06 PM
#23

???

Var finns (fria) kossor i våra dagar?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

nera
6/2/09, 3:13 PM
#24

Vem har sagt något om "fria" kossor? De är fria i den bemärkelsen att de får ströva fritt på stora områden. Kan berätta att här oss oss har många kossor "frigång" även vintertid. Blir så glad då jag ser detta att de inte behöver stå uppbundna i en laggård över hela vintern. Tror inte de mår dåligt av att vara ute fast det är vinter och röra på sig. Så kossorna har sina små "paradis" lite här och var i detta avlånga land. Glad

leo-
6/2/09, 3:19 PM
#25

Va är du från Blentarp????Glad

Här har vi allt vad det gäller djur Skrattande bara dom 5 km till affären finns det vita kor, hästar och får. sen bland dom vilda som inte syns finns Iller,vildsvin.rådjur bla det enda vi saknar är rovdjur (förutom Ormvråken och Gladan.

Glömde ju den lille taggiga som jag såg i morse jagandes mask eller liknande på gräsmattan

Fria kor dom ända jag känner till av det släktet som är fria sägs det är Buffeln i USA som faktist börjat återhämta sig en hel del (men som sagt det är säkert någon som äger dom med)

Lite kuriosa om isbjörnen

Under den vita pälsen är den helsvart Förvånad 

Detta för att ta vara på det lilla solljus den får

Farwuq
6/2/09, 4:53 PM
#26

Glador stryker kring även i utkanterna på Lund.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/2/09, 9:06 PM
#27

Henke29 kan svara på frågorna om kossorna. han vetFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
leo-
6/2/09, 9:32 PM
#28

E han en sån där koboj som dom kallar det i filmerna Glad

medde
6/2/09, 9:59 PM
#29

Henke och jag kommer från samma vackra underbara söta fina lilla byFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
6/2/09, 10:57 PM
#30

#29

Va!? Är ni båda från Månen!?

Förvånad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/3/09, 2:02 AM
#31

Hur kunde du veta detFörvånad//Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
6/3/09, 9:18 AM
#32

God morgon. hämta gärna hem lite ost från Månen nästa gång.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
6/3/09, 11:08 AM
#33

Nja jag ska kolla hur många kilo jag får ha med mig. Mina husmöss står först på listanFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: