Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettgod-morgon
Läst 1151 ggr
EvaG
0

God morgon 18/6-09

God morgon. I dag är det dagen före midsommaraftonen. Fåglarna kvittrar ute. Det lovar gott inför midsommarhelgen. För mej väntar arbete hela den kommande helgen. Ha nu en riktigt bra torsdag och ni som åker i väg för att fira helgen. Kör försiktigt!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

Nu ska jag sova. Ögonen hålls nu öppna med tändstickor nästan. Ha en bra dag som sagt!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Sov gott och ni som går upp god morgon

Farwuq
0

God morgon.

Idag har vi lätt fallande nederbörd, och lite vind.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leo-
0

regn och regn m a o svenskt midsommarväder men man ska inte gnälla det finns dom som aldrig har regn.

ska iallafall inte ut och slåss om dom sista sillburkarna/nypotatisen utan ev om det blir uppehåll titta lite på bilen och naturligtvis busa/leka med lilleman, Han ligger nu strategiskt placerad för att jaga mig ut i köket när jag hämtar frukost för att kunna tigga till sig nån godbit. (Han sover till kaffekokaren pluddrar och är klar DÅ vaknar han UNDRAAR VARFÖR) Skrattande 

så godmorgon allihopa och ha en bra dag

Den kommer aldrig tillbaka

Mark
0

God morgon från ett - hör och häpna - ett regnigt Bohuslän

medde
0

God morgon.

Jag är upp sedan ett par timmar ,men dotter min ligger kvar och sussar. Tala om sommarlov!

Det var fint väder igår, men nu börjar det att mulna på och regnet på väg in över Sthlm.

#5 Gräs och träden får ju vatten, så posetivt!

Ha nu en underbar dag alla.Hoppas vi ses under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Godförmiddag på er!

Här sitter jag också uppe ensam, medans gubben är på jobbet och sonen sover fortfarande. Han har lite sömn att ta igen. Inatt kom han och gubben hem sent med en ny fin Saab till oss som de hämtat i Göteborg under dagen igår, Så bara han har vaknat ska vi ta oss en tur med nya fina bilenGlad är så nyfiken på den.

Här hänger molnen tunga, men det är fortfarande uppehåll. Solen kikar t o m fram lite nu också ser jag.

Önskar er alla en bra torsdag.

leo-
0

Det är rätt Saab ska det vara Glad

Helt ny eller ??

medde
0

Jag vill också ha en Saab nu , trött på volvon!Rynkar på näsan

nera
0

# 8 Ganska så hyfsat ny. Det är en Saab 9 5 :a - 05 så den är väl fyra år.  Bara barnet Flört

Jag provsatt den inatt då de kom hem och det var som att sätta sig i en limousin tyckte jag! Jisses vilka finesser det var i den. Och stor och rymlig inuti!

Vi har bytt upp oss från en Saab 93 (- 95.a) combicoupé och den är ju superliten om man jämför . Men den gamla har varit toppen på sitt vis. Har gått som en klocka. Men tyvärr så rostar bilar med åren och så har AC:n krånglat i den jag vet inte i hur många år. Så till sist så tröttnar man på att laga den. Då blir det nog billigare att skaffa sig en nyare bil istället.

Den är verkligen kanonfin den nya. Svartmetallic Skrattande

medde
0

#10 En liten bild kanske?

nera
0

# 11 Visst. Tids nog så Flört

medde
0

Men jag är ju sååååå nyfiken ju!

nera
0

Har inte fotat den ännu. Måste provköra den först . Ska försöka komma ihåg att ta med kameran idag.

leo-
0

ooj det är till att svänga sig med årsmodeller som börjar på noll Flört

En annan kör bara 900 -91 en bil jag trivs med mer och mer faktist

medde
0

Huvudsaken är väl att man kanske har något att frakta sin kropp i

nera
0

# 15 Ja, tänk du Flört man är inte direkt bortskämd med att få åka i fina nya bilar heller. Jag kommer trots det att sakna den gamla.

Finns de som byter bilar lika som de byter underkläder…Men som medde säger. Huvudsaken är att man har nåt att skjutsa häcken i. Det blir ju dyrt i slutändan också att bara laga gamla bilar också, så då kan det löna sig att kosta på sig något nytt och fräscht kanske.

leo-
0

jag ska egentligen inte säga nåt

När jag startade firman så köpte jag en helt ny Caddy för använder man bilen i jobbet ska man kunna lita på den i alla väder

Men känslan att hämta ut en helt ny bil är lite speciell faktist

annars är denna 91:an den nyaste bilen jag ägt nånsin men den var oförskämt billig och faktist väldigt trevlig att köra. och det är ju inte helt fel att den går att skruva lite på så att den blir lite roligare s a s

men det kommer inte att hända förns jag fått jobb då kommer det att införskaffas en donatorbil med rätt prylar på. förutsatt att denna går igenom besiktningen den 30:e denna månaden

medde
0

317 Min har just nu kommit till det stadiet, då jag kallar den hink!!!

nera
0

Min gubbe skruvar också själv, men det är väl inte hans favosysselsättning direkt. Men visst gör han det om det behövs. man kan ha sin bil i fint skick själv som du säger leo när man tycker om att pula själv Glad Då spelar egentligen åldern på den ingen som helst roll.

Det var värre när våran AC krånglat för DET kostar mycket pengar att laga det…Fy och attans!ObestämdSkrikandes

leo-
0

sossecontainerSkrattandeSkrattandeFlört

är det 700 eller 900 skulle gissa på det sista eftersom du har stressfläktObestämd

nera
0

# 21 Frågar du mig? Jag förstår inte frågan riktigt isåfall om 700 eller 900..Foten i munnen

Har man en gång vant sig vid AC så är det tyvärr svårt att vara utan sen..Tungan ute

Mark
0

Nu är solen tillbaks här!

Grattis till ny bil nera

leo-
0

Nej det var Medde jag frågade

Det är bra gamla bilar men jag kan inte med Volvo efter 140 serien. Kanske en gammal 245 fullturbo kunder varit nåt eftersom den är praktisk och lite rolig att köra

nera
0

Så volvo kallas för soccecontainer… Förvånad

leo-
0

ja det gör den iallafall härnereSkrattande

jag hoppas hon inte blev sur för det Rynkar på näsan

AC är egentligen inte så komplicerat när det är basic s a s men så fort det dyker upp massa givare som på en klimatanläggning så blir det klyddigt

Lycka till med nya åket iallafall

medde
0

Hmmmm Jag har en S40 T4. skitbil!!

Mark! Vi har ingen sol alls här över stan.

leo-
0

Här har vi numer solsken och moln omvartannat

Uj det var en nyare än jag trodde och riktig fläkt på den oxå inte nån lättryckare (stressfläkt=turbo)

Det är bara jag som harvar vidare i dom gamla spåren med bilar man kan göra vid själv utan en massa elektronik.

Farwuq
0

Sol, sol, sol och värme!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

#28 Men ärligt är jaginte alls så förtjust i detta med data i bilen. Att behöva koppla bilen till en data för att få reda på ett fel. Samt betala massor bara för detta. Tack vet jag som det var förr. Nylonstrumpor till fläktrem! Alla delar som fanns på mackarna. Nu finns det ju bara korv

leo-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av dom bästa bilar jag haft

saknar den enormt. drack som en Volvo och kunde har en volvo i skåpen om man ville.

medde
0

Vad är det för skepp? Jag har haft en Pontiac som inte drack som en volvo, mer som en oljetanker….

leo-
0

En Chevrolet Caprice hgv-79

Liten 5 liters motor och tvåportförgasare men tack vare det gick den billigt

Regad för 8 passagerare och som sagt plats till nästan allt Cool

framför allt den var väldigt skön att köra gick tyvärr rostdöden till mötes (ganska vanligt på dom)

framför allt man lagade den med verktyg inte lödkolv Glad

Håller med om mackarna man kan köpa allt utom bildelar på dom idag Skrikandes

nera
0

# 31 Ojsan vilket vrålåk du haft leo Förvånad

Ni kan bara gissa om jag är salig idag..:lovely: Nu har jag varit ute och åkt i nya bilen i omgångar under dagen och jisses säger jag bara! Vilken härlig kärra vi köpt. :thumbsup: Ville aldrig sluta åka..

(jag sa fel tidigare förresten om årsmodellen. Det är en 06:a tydligen…)

leo-
0

34 säger som det blev sagt igår BILDER Skrattande

nera
0

Det kommer, det kommer Glad Ni ska nog snart få bli upplysta via foto om vad jag åker runt i Flört

(om det nu var det du menade leo?) Foten i munnen

medde
0

#33 Ball bil!

# 34 Ännu bättre

nera
0

Hade ingen lust att fota i regnet idag..

medde
0

Gör inget, gör oss nu alla avis härinne:-)

nera
0

Nu bangar jag ur för ikväll och säger på återseende imorrn.

Tack för en trevlig dag/kväll härinne. Ni är så roliga. Glad

Natti natti alla!

medde
0

Nu loggar jag ut för i kväll, Tack för en fin dag här på sajten. För er som ska ut i midsommar trafiken i morgon. Kör försiktigt!

Mvh