Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 975 ggr
Mark
7/18/09, 11:38 AM

Tänkbara landningsplatser på månen

NASA har fotat tänkbara platser, kolla länk

Annons:
medde
7/18/09, 12:14 PM
#1

Vilken spännande länk, verkligen kul att få se de här bilderna. Stämmer nog mer än väl tror jag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
7/18/09, 12:17 PM
#2

Tycker att det är dålig stil från jänkarna att inte se till att prylarna försvinner när dom är klara med dom.

Typ se till att hela landaren följer med upp utanför atmosfären och släpps där istället

medde
7/18/09, 12:20 PM
#3

På ett sätt har du väldigt rätt leo. Detär om det sulle fortsätta där upp ett skrotupplag, med bla Haasselblad kameran osv, det finns väl 3 stycken kvar där upp om jag minns rätt. Någon som vet?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
7/18/09, 12:23 PM
#4

#2

Men varför ska man låta skroten ligga i omloppsbana, där kan de vara ännu farligare. Under månresorna så skickades startenheten tillbaks för att krascha mot månen för att man just ville ha så lite kvar i omlopp runt månen. Men… startsteget från landaren från apollo 11 den finns kvar i omlopp som ett historiskt monument.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leo-
7/18/09, 12:33 PM
#5

Nä inte omloppsbana utan vidare ut dit ingen varit eller ända hem för att brinna upp i atmosfären

Just nu står det ju ett par landningsställ. nån bil och instrument som inte funkar. och mer lär det ju bli och vem vill landa på en månbil???

ta hit den här så kan jag leka lite med den istället gäller även landningsställen ge mig dom så kan jag plocka ner dom och sälja materialet och tjäna en hacka

medde
7/18/09, 1:09 PM
#6

Vilka enorma summor det skulle bli om dessa saker gick ut på köpmarknaden.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Mark
7/18/09, 2:44 PM
#7

Blev ju nästan lite filosofiskt detta - bra! Jag tycker det är fruktansvärt med allt rymdskrot "vi" lämnat, främst i omloppsbanor! Snart är det väl lika dant på Månen och andra planeter.

(Som gammal ledare för Frilufsarna (finns dom än?) minns jag hur man försökte motivera dom att inte skräpa ner i naturen, det rimmar ju illa med detta. För rymden är väl en del av naturen på sätt och vis? Obestämd )

Farwuq
7/18/09, 4:06 PM
#8

Det skulle nog kosta för mycket i bränsle att skicka tillbaks skrotet, så att det brinner upp.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
7/18/09, 9:03 PM
#9

Men en god idée kanske nu till en början, för börjas det att samlas där så är det sedan ett skrotupplag, men som du sa kostar. Så vi får väl se det som att börja människan återvända dit som måste skräpet bort med hemvändade

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
7/18/09, 9:30 PM
#10

Man akn ju hoppas…

medde
7/18/09, 9:51 PM
#11

Visst är det så Mark. Vi får se vad framtiden visar. Då det finns numera i planerna för Nasa att ta sig dit igen. Då inte i en allt för lång tid bort.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
7/19/09, 1:50 PM
#12

Nu vart jag lite nyfiken på mit eget inlägg ovan. Hur lång tid tror ni det tar innan människan går på månen igen? Kommer det att bli USA som är där eller kommer några andra hinna dit före?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
7/19/09, 3:23 PM
#13

Jag tror att de är där igen inom en tio års period i a f…

Annons:
medde
7/19/09, 8:45 PM
#14

Ja inte tar det allt för länge, det tror inte jag heller

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: