Trafikkaos i rymden.
17000 sateliter finns i bana runt jorden och de första krockarna har redan skett och vi kommer att få se fler framöver.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nja, fullt så illa är det väl inte - men samtidigt ännu värre!
Det stämmer att man skickat upp ca 17000 satelliter, men de flesta (men långt ifrån alla) har som tur är återvänt in i atmosfären och brunnit upp. Samtidigt finns det MASSOR (miljontals?) av annat skräp i omloppsbanor, och det kan räcka med en tappad skiftnyckel eller så, för att orsaka stor skada på en satellit.
Och krockar har inträffat, det är sant! Hade vi inte en tråd om detta för länge sen? medde??
Det finns t o m en särskild omloppsbana (höjd) för uttjänta satelliter, brukar kallas kyrkogårdsbanan eller nåt sånt.
Tack Mark!
Jo det står att Nasa Fruktar att vi kommer att få se flera av dem. Artikeln kommer ut 11 Augusti. Då får man väl se hur de tänkt städa upp för det kan bli farligt med allt detta skrot i luften.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja, nog blir (är!) det farligt allt!
Har vi inte haft en tråd om just hur mycket skrot som finnes där ute? Har för mig det, där vi tog upp storleks ordning med mera. Minns jag fel?
Men visst en dag kan det, eller kommer det att hända en olycka om inget görs
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja usch och fy för rymdskrot..
Var vi än drar fram blir det skräp efter oss
bara spånar nu men borde det inte gå att få skräpet att ändra bana så att det brinner upp i atmosfären
Skulle nog bli svårt, det är så mycket som far runt där uppe, samt i alla olika storlekar.
Det var därav jag sökte tråden, som vi pratde om just detta problem
Hoppas du hittar på tråden. Vore intressant att läsa om den