Goddagens 6 Aug
Hej hopp på er alla!
Idag verkar det bli ännu en solig och kvav sommardag. Men man ska väl inte klaga. Tycker synd om alla som börjat att jobba bara.
Önskar er alla en fortsatt bra torsdag.
( Medde - jag kommenterar här ang din nya Hubble -tubistråd. Kan inte skriva i den just nu. Klippen är kanon
)
God morgon.
Änuu en varm solig dag över Sthlm. Ska in till stan och trängas nu under dagen. Vill inte men tyvärr ett måste i dag.
Ha u en fin dag alla.
Mvh
Nera! Tack men vad synd det händer igen, kanske därför det är så tyst i tråden.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Precis! Nu var det dags igen ja. Jag satt som en tok igårkväll och försökte att kommentera i tråden, men tror du jag lyckades..
depp depp..
Men jag hade ju tubisarna att se på och det var en stooor tröst det 
Morn Morn, jag sov på kolonin i natt, det var jättefint, fullmånen lyste trolskt in genom gardinerna.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
# 3 Morrn Farwuq. Det kan jag tro. Fullåmånen lyste så fint i här mitt köksfönster också igårkväll.
godmorgon allihop
Morrn morrn leo. Hoppas du också har sol idag 

#0, 1 Det är samma fel inne på modellbygge i en del inlägg och artiklar. Det enda som har fungerat har varit att skapa en ny artikel eller inlägg, troligen en bugg!
Satt uppe till tre i natt och byggde på en modell av Jupiter C, och sedan i morse så var det bara till att hoppa upp, för rotorhövändaren hade hamnat ur fas, så det var bara att skruva och se glad ut!
Nu skall jag bara pusta ut lite och sedan skall jag åka och bada med dottern som är själv hemma eftersom grabben är på Scoutläger i Tanumshede hela veckan. De verkar också haft tur med vädret. Här ar det nu 23°C och lätt molnighet.
Om någon undrar hur maskinen ser ut, så var det en sådan här jag skruvade på
Ha en underbar dag allihop!
Stefan - Modellbyggare
Ni som var uppe tittade ni inte efter Jupiter
Det gjorde jag eller försökte mellan grenarna 
I vilken rikning ligger Jupitter just nu och vid vilken tid är det lämpligast att observera den?
Enligt tråden Jupiter nära månen ska den ligga bredvid månen
jag vet inte hur länge men man kan ju kolla för skojs skull

Igår kväll låg den en bit till vänster om månen, ung på samma höjd. Kanske lite längre åt vänster idag, men vet inte säkert. Syntes jättebra vid 11-tiden eller kanske lite senare, ung mot söder eller sydost. Det går inte att missa den, finn inget att tveka om. Ser ni månen så kan ni också se Jupiter!!
Och glöm inte sommartriangeln, "rakt upp"
åt det hållet har jag inte en chans att se den utan att gå ett antal hundra meter 
rent för mycket träd häromkring för att kolla himlen om det inte är nästan rakt mot Öster för där går vägen 
Det var mycket moln samtidigt på himlen igår, så någon Jupiter såg jag inte tyvärr..
Tack Stefan för att du talar om. Vilket fint bygge du gjort
Här finns det möjlighet, kring Lund finns det inte säsrskilt mycket skog.
…men det finns visserligen skogar av stolpar och hus…

godkväll
Då var man äntligen av med åket och har varit och postat alla papper på den så att man inte får böter som man inte är skyldig till själv
nu är det dags att ta det lugnt och titta lite på burken och knappa lite på denna burken och vänta på att tempen sjunker 28 grader
och även vänta på morgondagen då jag ska laga stolen som rasade (Har lånat svets) hos en granne
ha en bra kväll så ses vi förmodligen
Ha det gott!
Lycka till med stolfixandet leo.
Här har temperaturen ute nu sjunkit från 31 grader till 25 bara.
Även i Lund har det svalnat lite här är nu kring 24-25°C.
Billebjer lär vara fullt av människor i dessa dagar.
Vad / var är Billebjer?
Nu säger jag god natt till er alla, samt tack för en fin dag här på sajten. Hoppas vi ses under morgondagen.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Natti natti medde. Sov sött.
dröm sött