Nya bilder från Hubble
NASA släpper helt nya bilder som är tagna av Hubble nu efter teleskopet fick sin genomgång och även nya saker intallerades på Hubble.
Klicka in er på länken och njut av det vackra bilderna som Hubble och NASA severar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det här måste verkligen ses 
Magnifika bilder vill jag lova.
Verkligen
Bra jobb som besätningen gjorde på Atlantis då dom var upp. Nästa uppdrag är det återigen dags för Atlantis
Hm…
En del av bilderna är så färgrika att man misstänker lite granna fusk.
t.ex. bild tre.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#5 De har inte kört bilder genom Photoshop eller dyligt utan bilderna är tagna med den nya kameran WFC3 (Wide Field Camera #3) den tar över ett mycket brett våglängdsområde som sträcker sig från ultraviolett till synlig för infrarött ljus. Genom att de tar över ett så brett spektrum så ser man gaser som annars inte är synliga med ett "vanligt" teleskop samt att den är ovanför vår atmosfär. Kameran installerades så sent som maj 2009 i samband med Service Misson 4. Bilderna körs igenom ett filter (kameran tar över ett mycket brett spektrum) som isolerar utsläpp från järn, magnesium, syre, väte och svavel. Detta gör att man får dessa fantastiska bilder som är ett eldorado för astronomer, som nu har möjlighet att studera stjärnor i deras olika livscyklar.
För den som vill läsa mer om WFC3 så finns det en bra sidan på NASA som beskriver den mer i detalj
Stefan - Modellbyggare
Fotografiet visar upp kamerans färg mångsidighet genom att avslöja en rad stjärnor i viktiga skeden av deras livscykel.
Men det är lättare att läsa StefanW svar för det är väldigt sakligt
Vad bra att du förklarar Stefan
Toppen. Nu förstår t o m jag 
#8 Men oj! Då måste det ha varit helt superbra gjort av StefanW

Stefan - Modellbyggare
# 9 Jodu. Han kan han, "våran" Stefan 

Måste vara så, det även nera fattar.
Nej nu var jag elak, men kunde inte låta bli att skämta lite med dig nera vännen. Kram kompis! Livet vore tråkigt utan dig min vän

(Hämden är ljuv..he-he…) *retas tillbaks* 
Otroligit fina bilder 

Wow! Vilka bilder!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Var inne en stund igen och njöt av de vackra bilderna
Jo, även jag brukar sticka in nosen och titta på bilderna.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Samma här, tittar in titt som tätt.
Dessa kan man inte se sig mätt på helt enkelt. Kan se dem hur många ggr som helst