God morgon 14:oktober
Host host.
Jag är åter i rikets tjänst. Har har varit dålig och har troligen haft influensan i 4-5 dagar. Jag är nu tillräckligt bra för att arbeta lite på halvfart.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon.
I dag snöade det då jag skulle köra tösa till skolan, men nu skiner solen i den kalla luften.
Satt just och lyssande på nyheterna, vart lite snopen då jag hörde att det ska vara förbud mot dubbdäck på Hornsgatan! Hmm hur mycket rundkörningar kommer det att bli i stan för bilar med dubbdäck. För mig ett lustigt förbud.
Ha nu en riktigt fin dag alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

God morgon!
Är inte ett dugg förvånad över förbudet mot dubbdäck på Hornsgatan! Tyvärr så sitter det personer som värnar om naturen på ett lustigt sätt i riksdagen utan att ha någon verklighets förankring. De talar om hur lätt det är att åka kollektivtrafik i stället för att köra egen bil. Skulle jag ta bussen (som är enda altrnativet) så får jag åka kvällen innan om jag skall komma i tid på morgonen, på kvällen behöver jag bara vänta i två timmar. Resan tar 1 timme och 10 minuter. Om jag tar bilen så är jag framme på en kvart! Så valet är mycket enkelt för mig. Samma vansinne är det med reglerna för bensinstationer, en god vän hade tidigare tankställen i de närmsta byarna, får nu åka 8 mil enkel resa för att hitta en besinstation som inte tvingats att stänga.
För övrigt så hoppas jag att ni alla får en fin dag, för här skiner solen för fullt. Kallt? Ja, men det finns kläder!
Stefan - Modellbyggare
Goddagens!
Här är en till som går på halvfart kan jag lova. Vet inte om jag åkt på några envisa förkylningbacelusker som härjar i kroppen. De åker jo-jo fram och tillbaka. Inatt när jag var upp på toan så drabbades jag av en fruktansvärd yrsel så jag blev rädd. Den har hålllit i sig till och från sedan dess.
Förbud med dubbdäck i storstan har man hört talas om ja. Och du har en poäng Stefan i det du säger…
Nu ska jag strax ta mig ut på promenad. Hörs lite senare förhoppningsvis. Ha en fortsatt bra dag alla.
Ja, det är inte alltid miljövänligt att vara miljövänlig.

Här i söder är det +6°C och klarblå himmel.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Förbud i storstan må vara på ett sätt, men dubbdäcks förbud på en gata.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥