Tippat över
De finns de som hävdar att jordens "lutning" har ökat drastiskt, något sådant har jag inga som helst belägg för, har ni?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Om jorden skulle "ramla" så där mycket så skulle ju morgon och kväll bli annorlunda. Likaså skulle solens bana över himlen bli annorlunda också. Om jag förstått det hela rätt.
Att jorden är tyngre vid ekvartorn har ju att göra med att jorden snurrar. Dragningskraften gör att jorden plattas till vid polerna. Tror inte den vikten påverkar något för det skulle ju flytta på sig om jordens snurrande bli i en annan vinkel.
Jag är ingen expert, bara en vanlig människa så jag kan inte så mycket om det.
Däremot så har jag läst att jordens axel flyttar sig lite då och då och det påverkar om det är istid eller inte.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Klar att det är båg. Om det skett så skulle polcirklen hamna på 41 graders latitud och vändkretsen på 49 graders latitud, jag garanterar att man märkt om så skett.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Skulle tro det. Det är som om jorden helt plötsligt skulle snurra dubbelt så fort.
Wrooom!
Trams….
Nu menar jag inte er i tråden utan det ni talar om.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vadå trams? Det är ju ett kul ämne att diskutera. Inte för att jag tror på att jordens axel har "ramlat". 
Wrooom!
Förstå mig rätt nu. Jag menar trams med handen på hjärtat. Klart det är kul att tala om… Men jag menar att att jorden axel har inte ramlat.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det hade vi nog märkt om det skulle skett. Dag- och nattfördelningen hade ju påverkats stort.
HH
#6. Jag tror jag missförstod dig en del där.
Hängde inte med på skämtet. Fy skäms på mig!
Jag borde veta bättre.
Wrooom!