Annons:
Etiketterissinternationellarymdstationen
Läst 1193 ggr
medde
1/26/10, 11:31 AM

ISS internet

Nu har även ISS(rymdstationen) fått sin egna internet uppkoppling. Tidigare har det kunnats skickats twitter samt e-post via markkontrollen. Men nu är ISS klara och har sin egen internet. Att det tagit så lång till är säkerhetsaspekten. Men datorerna är inte uppkopplade mot det viktiga datorsystemet ombord på ISS.

Det skulle väl vara en dröm för en hackare att ta sig in i det systemet.

Kanske fel av mig att skriva om detta här på sajten, men tycker det är helt enormt hur lång internet nu kan nå ut.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
bluemary
1/26/10, 11:44 AM
#1
sissie
1/26/10, 12:12 PM
#2

Usch man vill inte tänka på vad som skulle kunna hända om det vore så. Trevligt för rymdgubbarna att kunna prata med världen lättare. Gummorna också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
1/26/10, 12:31 PM
#3

Tycker detta var en rolig nyhet. Instämmer i att det måste vara lycka för dem däruppe på ISS att kunna kommunicera med nära och kära utan att vara en säkerhetsrisk så att säga..

NaimaG
1/27/10, 5:30 PM
#4

Det är bra att de tagit till internetuppkoppling på ISS. Att vara isolerad från jorden och inte ha en uppfattning om vad som händer kan i många fall ge psykotiska symptom. Verkligen viktigt att inte leva ett isolerat liv så denna nyhet glädjer.

nera
1/27/10, 8:58 PM
#5

# 4 De har ju kontakt med både Nasa och Ryssland medans de är däruppe, så så isolerade är de nog inte. Har en känsla av att de har nog ganska bra koll på omvärlden härhemma ändå skulle jag tro. Så så lätt psykotiska blir de nog inte. De är ordentligt testade innan de far upp dit, så det oroar jag mig inte alls för. Annars skulle de nog inte ha skickats upp dit om de hade en psykotisk sida…

Är ju toppen att de kan ha en egen kanal genom internet att få tala med sina nära och kära.

medde
1/27/10, 11:33 PM
#6

#5 Visst är det så nera. Tester i massor samt sedan görs det mycket för att alla ska få ha god kontakt med sina anhöriga. Detta är mycket vikigt del

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: